Misiunea Facultăţii de Inginerie Electrică din Cluj-Napoca:
Realizarea la un înalt nivel de calitate a învăţământului şi cercetării ştiinţifice, în domeniile Inginerie Electrică, Inginerie Energetică, Ştiinţe Inginereşti Aplicate, Inginerie şi Management, în context naţional şi internaţional, răspunzând necesităţii de dezvoltare intelectuală, profesională şi socială a individului şi de progres a societăţii româneşti.
Obiectivele Facultăţii de Inginerie Electrică:
- Orientarea spre calitate şi încurajarea performanţei în învăţământ şi cercetare
- Compatibilizarea învăţământului şi cercetării cu orientările europene şi adaptarea ofertei educaţionale la cerinţele pieţei forţei de muncă
- Promovarea cercetării ştiinţifice performante, orientarea ei spre nevoile societăţii şi racordarea la tendinţele europene
- Crearea unui mediu academic bazat pe un parteneriat responsabil cu studenţii şi personalul
- Întărirea dimensiunii antreprenoriale a facultăţii
- Promovarea competenţelor distinctive ale facultăţii în comunitatea regională, naţională şi internaţională
- Modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale
Cunoştinţe dobândite de absolvenţii Facultăţii de Inginerie Electrică:
Matematică – cunoştinţe de analiză matematică, algebră, geometrie analitică şi diferenţială, matematici speciale şi aplicaţii ale lor;
Fizică - cunoaşterea şi predicţia principiilor şi legilor fizicii, relaţiilor dintre ele şi aplicaţiilor acestora, pentru a înţelege dinamica fluidelor, materialelor şi atmosferei, precum şi structurile şi procesele mecanice, electrice, atomice şi sub-atomice;
Mecanică – cunoaşterea principiilor de bază, pentru înţelegerea proiectării, utilizării, reparării şi mentenanţei echipamentelor;
Calculatoare şi electronică – cunoaştere a plăcilor de circuit, procesoarelor, echipamentelor electronice, hardware-ului şi software-ului calculatoarelor, inclusiv a aplicaţiilor şi programării acestora;
Telecomunicaţii – cunoaşterea funcţionării, controlului şi operării sistemelor de telecomunicaţii
Limbi moderne – cunoaşterea structurii şi conţinutului unei limbi moderne, incluzând semnificaţia şi ortografia cuvintelor, regulile de compunere şi gramaticii;
Inginerie şi tehnologie – cunoaşterea aplicării practice a ştiinţei ingineriei şi tehnologiei. Aceasta include aplicarea principiilor, tehnicilor, procedurilor şi echipamentelor de proiectare şi producţie a diverselor bunuri şi servicii;
Producţie şi prelucrare – cunoaştere a materialelor primare, proceselor de producţie, control de calitate, costuri şi alte tehnici de optimizare a fabricării efective şi distribuţiei bunurilor;
Proiectare – cunoaştere a tehnicilor de proiectare, mijloacelor şi principiilor implicate în generarea corectă a proiectelor tehnice, materialelor scrise, desenelor şi modelelor.
Competenţe ale absolvenţilor Facultăţii de Inginerie Electrică:
Ştiinţe exacte – utilizarea regulilor şi metodelor ştiinţifice în rezolvarea problemelor;
Capacitate de comunicare scrisă şi orală – înţelegerea documentaţiilor scrise referitoare la problemele profesionale, precum şi capacitatea de comunicare în raport cu auditoriul;
Ascultare activă – acordarea întregii atenţii opiniilor celorlalţi, înţelegerea altor puncte de vedere, formularea adecvată a întrebărilor, fără a întrerupe la momente nepotrivite;
Învăţare activă – înţelegerea implicaţiilor noilor informaţii asupra problemelor curente sau viitoare, pentru rezolvarea lor şi adoptarea deciziilor;
Gândire critică – utilizarea logicii şi raţionamentului pentru a identifica punctele tari şi slabe ale soluţiilor alternative, concluziilor şi abordărilor problemelor tehnice;
Analiză şi adoptare de decizii – considerarea costurilor relative şi a beneficiilor acţiunilor potenţiale pentru a le alege pe cele mai potrivite;
Managementul timpului – managementul timpului propriu şi al altora.
Abilităţi cognitive specifice ale absolvenţilor Facultăţii de Inginerie Electrică:
Gândire matematică – abilitatea de a alege formulele şi metodele matematice corecte pentru rezolvarea unor probleme;
Raţionament deductiv – abilitatea de a aplica reguli generale unor probleme specifice, pentru a produce răspunsuri care au sens;
Raţionament inductiv – Abilitatea de a combina informaţii disparate pentru a formula reguli şi concluzii generale;
Imaginaţie – abilitatea de a-şi imagina cum va arăta ceva după ce este modificat sau părţile sale vor fi modificate sau rearanjate;
Sensibilitate la probleme – abilitatea de a recunoaşte şi a spune când există o problemă;
Ordonarea informaţiilor – abilitatea de a aranja lucrurile şi acţiunile într-o anumită ordine sau după un anumit model, în conformitate cu reguli sau seturi de reguli specifice;
Comunicare orală – abilitatea de a comunica informaţii şi idei prin vorbire, astfel încât să fie înţeles de ceilalţi; abilitatea de a asculta şi a înţelege informaţii şi idei prezentate oral;
Comunicare scrisă – abilitate de a citi şi înţelege informaţii şi idei prezentate în scris.